Jeugdweek

Wat is de jeugdweek?

Doelgroep:

alle kinderen in de basisschoolleeftijd

Doel van de jeugdweek:

• Kinderen in contact brengen met God en Jezus, door middel van verhalen en liederen over God en het stimuleren van vriendschappen binnen de kerk
  • Ouders in contact brengen met de kerk en geloof door middel van aandacht voor hen

De jeugdweek is dus voor alle kinderen van 4 t/m 12 jaar. De Bijbelse boodschap wordt op een eenvoudige manier gebracht, er wordt vanuit gegaan dat er kinderen komen die geen ‘basiskennis’ van het geloof hebben. Voor de kinderen die deze ‘basiskennis’ wel hebben is er het feest van de herkenning.

De jeugdweek vindt plaats in een sfeer van veiligheid en gezelligheid, waar ieder kind zichzelf mag zijn! Alle onderdelen zoals zingen, verhaal, spelletjes en bidden zijn er opgericht iets van de liefde van Jezus Christus door te geven.

Elk jaar hebben we een bepaald thema. Vanuit dat thema vertellen we een Bijbelverhaal, leren de weektekst (een tekst uit de Bijbel) aan en zingen elke dag het

themalied. Onder begeleiding van de band zingen we nog vele andere liedjes. Daarna is er ondermeer ruimte voor sport, spel en creativiteit.

Wanneer: In de herfstvakantie op dinsdag- en woensdagochtend van 10.00 uur tot 12.30 uur en donderdag van 10.00 uur tot 13.00 uur. Op donderdag eten we als afsluiting van de jeugdweek pannenkoeken.

Op de drie genoemde dagen is de kerk open vanaf 09.30 uur. Op dinsdag kun je je vanaf 09.30 uur inschrijven.

Afsluiting:

De jeugdweek wordt afgesloten in de kerkdienst op zondagmorgen na de jeugdweek. Deze dienst begint om 10.00 uur.

Waar: Hervormde Kerk, Kerkplein 1 in het centrum van Bergschenhoek

Kosten:

Er zijn geen kosten verbonden aan deelname aan de jeugdweek. De kinderen krijgen alle ochtenden limonade en een koekje of snoepje.

Voor meer informatie neem dan een kijkje op de website! Bekijk de de informatiefolder van de jeugdweek hier >>Icon of Jeugdweek Special Flyer Jeugdweek Special Flyer (165.2 KiB)

Contactpersoon: Corrie Bulstra, telefoon 010-5221470 of  email

Jeugdweek Special Flyer