Hollands Christelijk Mannenkoor

Het ‘Hollands Christelijk Mannenkoor’ is voortgekomen uit het Hillegersbergs Christelijk Mannenkoor dat werd opgericht op 12 oktober 1953. Allemaal mannen, maar in zekere zin toch een gemengd gezelschap: Qua samenstelling zijn we namelijk een oecumenisch (interkerkelijk) koor.

Mede door de toeloop uit Lansingerland heeft ons koor een enorme groei doorgemaakt. Om die reden zijn wij in 1984 vanuit Hillegersberg verhuisd naar Berkel en Rodenrijs. Momenteel bestaat het koor uit 130 leden; sinds augustus 1989 is de muzikale leiding in handen van Arjan Breukhoven. Wij oefenen onder zijn bekwame leiding een breed repertoire: geestelijk, klassiek, modern, musical en operettestukken.

Maandagavond is de vaste repetitieavond in het gebouw: ‘De Ark’ Oranjestraat 2 in Berkel en Rodenrijs van 19:30 uur tot 22:00 uur.

Natuurlijk is het niet zo dat er op die avond twee uur en een kwartier achtereen wordt gezongen. Vast programmapunt is de koffiepauze van een kwartier. Wij verlenen gemiddeld een keer per maand onze medewerking aan concerten en kerkdiensten. Ook mochten wij meerdere keren meewerken aan televisie- en radioprogramma’s

Wilt u weten hoe het koor zingt: kom dan eens luisteren op maandagavond.

U krijgt daarbij ter kennismaking een CD van het koor mee. Mocht u verder geïnformeerd willen worden, schroom dan niet, kom langs of bel:
Dirk Beerta (voorzitter) tel. 010-4221775
Cees Eijgenraam (secretaris) tel. 06-51180769 website: hcm.nu