Kinderkerk

Iedere zondag wordt er tijdens de ochtenddienst, in de bovenzalen van de kerk, Kinderkerk gegeven. De Kinderkerk is bedoeld voor kinderen vanaf 4 jaar. De ene week is er Kinderkerk voor de onderbouw (groep 1 tot en met 4) en de andere week voor de bovenbouw (groep 5 tot en met 8). In de weekbrief kunt u lezen welke groepen aan de beurt zijn.

Het doel van de Kinderkerk is om de kinderen te vertellen over de liefde van God en hen de liefde van de Here Jezus te laten zien. Dit doen we door met elkaar te zingen, te bidden, te luisteren naar een bijbelverhaal en hier met elkaar over te praten. Ook spelen we vaak een spel of doen we een verwerking bij het bijbelverhaal of thema.

We gebruiken hiervoor de lesmethode Bijbel Basics (www.bijbelbasics.nl) van Het Nederlands Bijbelgenootschap. Door het werken met deze methode wordt een brede basis gelegd voor de bijbelopvoeding van kinderen en staat de rijkdom van de bijbel centraal.

Voor de laatste informatie en een impressie van de lessen kunt u ons volgen op Instagram; @kinderkerkbhoek en Facebook; kinderkerk bergschenhoek.

Heeft u vragen of suggesties? Aarzel dan niet de leiding aan te spreken.

Contactpersoon:
Johan Jongeneel – email