RTV Lansingerland

Sinds 2000 verzorgen de kerken in Lansingerland iedere zondagmorgen een radioprogramma met daarin een live uitzending van een kerkdienst. Het programma van de kerken heeft de naam “Kerk in de huiskamer”. Het wordt uitgezonden van negen- tot twaalf uur. Van zeven tot negen uur kunt u luisteren naar het programma “Ik geloof en daarom zing ik”.

Voor iedere vier maanden wordt een rooster opgesteld waarin de zondagen onderling verdeeld worden.

De kerken die op dit moment meewerken zijn:

• Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt Bergschenhoek
  • Hervormde Gemeente Berkel en Rodenrijs
  • Hervormde Gemeente Bergschenhoek
  • Hervormde Wijkgemeente “Het Anker” Bleiswijk
  • Evangelische gemeente “De Driehoek” Bleiswijk

Het radioteam van de Hervormde Gemeente Bergschenhoek bestaat uit:

De techniek bij het programma wordt verzorgd door Gerard Baars.

De presentatie doen Cock van Bommel en Marianne de Graaf.

Het programma wordt samengesteld door Pleun Huurman.
Verzoeknummers voor dit programma: email.

Het programma is te beluisteren via de kabel in Bergschenhoek op 102,4 FM en via de ether/antenne op 92,2 FM.
Website: rtvlansingerland.nl

Rooster

Uitzendrooster van het RTV-L programma “Kerk in de huiskamer”

De data dat de Hervormde Gemeente Bergschenhoek de uitzendingen zal verzorgen zijn:
–              zondag 9 juli
–              zondag 6 augustus
–              zondag 17 september (opening winterwerk)
–              zondag 8 oktober.
verzorgen. De uitzendingen starten om 09.00 uur en duren tot 12.00 uur.
Graag deze data, voor zover van toepassing, communiceren.
Begin oktober stellen we het rooster voor de maanden november tot en met februari a.s. op.

Ik kan melden dat er nog steeds goed geluisterd wordt naar de uitzendingen van Kerk in de Huiskamer. Bij Lansingerland FM zijn we het op één na best beluisterde programma. Dat is de reden dat besloten is om vanaf 1 juli a.s. op de werkdagen een programma met religieuze muziek uit te zenden. Dat zal, waarschijnlijk van 09.00 tot 10.00 uur duren. Voor de samenstelling van dit programma wordt gebruik gemaakt van een database die door “Het Anker” en “De Driehoek” is samengesteld.

Voor de volledigheid, nog de informatie over de TV uitzendingen. Onze Gemeente mag de 1e zondag van de maand uitzenden. En als er een keer in een maand 5 zondagen zijn, dan mogen we ook op de 5e zondag uitzenden.