Plankjes voor kinderen tijdens de diensten

Wij hebben een gemeente met veel jonge kinderen. Het is fijn als deze kinderen zich ook thuis voelen tijdens de eredienst.
De predikant betrekt de kinderen bij de dienst d.m.v. een korte uitleg over de prediking en het laten zingen van een kinderlied.

Als werkgroep maken wij een plankje voor de kinderen.
Op een blaadje maken wij een puzzeltje, raadseltjes, vragen. etc. die vaak betrekking hebben op de inhoud van de dienst.
Kinderen kunnen op deze manier actief meedoen in de kerkdienst en worden zo meer betrokken.
De kinderplankjes liggen voor de dienst klaar bij de ingang van de kerk.

Heeft u een vraag, vindt u het leuk om mee te doen, of heeft u suggesties voor de inhoud, stuur dan een email naar plankje, dan zullen we contact maken.

We zijn nog op zoek naar een paar mensen, die ongeveer 1 keer per 6 weken willen meehelpen bij het maken van de kinderplankjes.
Het is erg leuk en zeker niet moeilijk (wel handig om beetje thuis te zijn op de computer), dus mail even; dan helpen we je graag op gang.
Het is niet noodzakelijk dat je zelf ook kinderen hebt in die leeftijd.